1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1120657

Sv: Apropå nånting...
Ja , Casselståhl är långt ifrån cass

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Under uppehållet skulle följande kunna "finslipas" för att få ett heeelt annat lag.

* Målvaktstränare + Backlund går igenom lite AO.

* MPS m.fl, men framförallt MPS nöter avslut. Att sprätt upp pucken. Öva. (MPS är grym, men i slutändan är det antal mål som räknas)

* Istället för att skicka dragskott kör Sundh 1-mot-1, finter och handledsavslut. (Jag vet, dragarna från strax efter blå skapar offensiva tekningar..)

* Fler forwards in framför mål oftare.

* Och inge jädra lall i egen zon. Det är ok med dåliga beslut ibland. Men när man tagit ett beslut så genomför man det ordentligt. Ska pucken ur zon så duttar man inte.

I övrigt har det sett riktigt bra ut. När farten och intensiteten är där är det en fröjd för hockeyögat. Tänk om punkterna ovan kunde bockas av..

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Cassel är endast nostalgi vad jag vet värvar man inte nostalgi. Han skulle inte tillföra någonting till dagens TIK.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...