1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614966 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1123266

Sv: Saker som ni stör er på i svensk ishockey
Det skulle ha varit 14 lag och en grundserie på 52 matcher

Alla får möta varandra två hemma och två borta

Svarskommentarer

Sv: Saker som ni stör er på i svensk ishockey
1) Folk som tror att NHL-rinkar ger roligare hockey med spelare av ES-kvalité

2) Att 2 lag varken spelar slutspel eller kvalserie

3) Hur spelarlönerna pressas uppåt i rask takt trots att kvalitén på spelarna i ES nu mot övriga Europa är sämre än någonsin. Hörde jag "lönetak"? Hörde jag "hybris"?

4) Avundsjuka lokalbor som gnäller på hemmaprodukter oavsett om de spelar kanonbra. Blev ni inga bra spelare själva? Get over it!

5) Fans som tror att förluster alltid måste bero på "fel i laget". Det finns ett annat lag på isen också!!

6) Domarnivån

7) Tillämpningen av målkameror i ES. Gör om gör rätt! (målkameror i sig är helt ok!)

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer