1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614963 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1138927

Sv: Kvartsfinal 2009

Springsteen: Allvarligt: hör du inte hur mycket Virus föröker att vara neutral i sina bedömningar. Tyvärr skiner det igenom och jag skulle tycka - för Canal + bästa - att Virus får tidig avgångspension.

Annars är det som jag konstaterat i de tidigare kvartsfinalmatcherna, Timrå ska spela i offensiv zon. Checka, grisa och göra det dem är bra på. Så snart pucken går ner i egen zon infaller sig ängsligheten och HV känns direkt livsfarliga.

Bådar gott att Pärssinen inte tyckte att Timrås första period var bra. Kanske kan han och de andra tongivande spelarna visa hur skicklig det här laget är och åstadkomma ett 2-1 överläge inför de kommande två bortamatcherna.

Lite mer disciplinerat i egen zon och fortsätta kötta i HVs zon så kommer detta att gå vägen.


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer