1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614700 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1142491

Sv: Kvartsfinal 2009
Kattgubben: "Varför blåste man inte av? Hur många gånger hann han ramla? sju gånger? Det låg en lös skridskoskena på isen för fan"

Lugn, bara lugn.
I morgondagens Sportexpressen får vi läsa nya krigsrubriker:

"SKANDAL, del 3"

Sen en bild på en lös skridskoskena på isen.

Text:

"Ny domarskandal i Timrå.
Vinnerborg kan inte regelboken"

I gårdagens match missade domare Vinnerborg den regeländring som assisterande domaren förgäves försökte påtala för Vinnerborg, som dock vägrade lyssna.
Den nya regeln började gälla inför denna säsong och lyder:

- Om en lös skridskoskena tappas av en finsk back ska spelet blåsas av.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.