1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614749 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1143348

Sv: Kvartsfinal 2009
Skarin: Man är ju uppvuxen med att "det är domar´n som dömmer" men jag vette faan om det gäller längre.
Så fort det blir lite tveksamheter så ska det ju numera konfereras med linjedommare, videodommare, spelare mm, känns som att dagens dommare håller på att radera ut sin egen status.
Ishockey är en snabb sport och då måste ju en dommare kunna fatta snabba beslut. Kan han inte det så är det inte en lämplig domare, så enkelt är det.

Sen att det blir felbeslut ibland får man ju leva med, dock är det såklart helt åt helvete när en domare "rättar till" sina misstag med att släppa samma sak åt andra hållet (en offside i målgården tex).

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 2009

Snälla snälla snälla gud hjälp Timrå till vinst ikvälll......


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.