1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1144238

Sv: Silly Season 09/10
Långben: Nu drar alla spekulationer i gång, spelare lämnar och spelare kommer & önskelistan är lång. Vi tappade två spelare inför denna säsong som gjorde 72 poäng tillsammans och de ersattes inte. Vilket märktes tydligt i matcherna mot HV. Inför nästa säsong kommer vi förmodligen att tappa tre spelare som tillsammans gjort 104 poäng. Glappet till top 4 blir bara större & större både vad gäller spelarmaterial och ekonomiska resurser. Att tro att vi kan ta in junior efter junior eller bara unga hungriga spelare i 22-24 års åldern för att fylla dessa luckor håller inte. Steget från J20 till Elitserien är jättestort, bara att komma från allsvenskan är stort. Till syven & sist handlar allt om pengar, hur ser ekonomin ut i Timrå IK, vilka sportsliga målsättningar har klubben de tre närmaste åren ? Känns som väldigt viktiga frågor för oss supportrar. För att tro att spelare skriver långtidskontrakt i en lågkonjuktur känns naivit.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.