mikenomad: Hade varit roligare om dom ersatt chippningen med puttning. Snacka om stymie pga skidorna... ;-)
För er som inte vet:
Stymie = situation som kunde uppkomma på den gamla goda tiden när man skulle putta på green.
Om motståndarens boll låg i vägen för din egen boll, dvs blockerade din tilltänkta puttlinje mot hål, så fick man inte markera den blockerande bollen utan var tvungen att chippa sin egen boll över motståndarens.
Regeln togs förmodligen bort pga alla chippar, med förstörda greener som resultat... :-)
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Snacka om stymie pga skidorna... ;-)
För er som inte vet:
Stymie = situation som kunde uppkomma på den gamla goda tiden när man skulle putta på green.
Om motståndarens boll låg i vägen för din egen boll, dvs blockerade din tilltänkta puttlinje mot hål, så fick man inte markera den blockerande bollen utan var tvungen att chippa sin egen boll över motståndarens.
Regeln togs förmodligen bort pga alla chippar, med förstörda greener som resultat... :-)