1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614708 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1154694

Sv: Apropå nånting...

Andersson: Lönetak är vi i Timrå endast för eftersom vi inte kan konkurera med de stora klubbarna ekonomiskt. Hade vi haft Färjestads ekonomi hade vi varit emot.

Nej istället handlar det om att satsa, så här i efterhand skulle aldrig Isstadion renoverats utan man skulle gjort som de rika och byggt nytt i SUNDSVALL.

Så länge vi spelar i Timrå kommer vi nog aldrig kunna konkurera med de 5 stora. Tyvärr.


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
RTS: dom 5 stora ??

Färjestad , Frölunda , Linköping , HV71 och .... ???


Detroit och Rangers i NHL var nog inte så nöjda när lönetaket infördes , men det har ju funkat bra ändå.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.