1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1160344

Sv: Silly Season 09/10
JimmyH:
"Jag kan liksom inte se vad som är negativt i att han låter en av tränarna scouta i Nordamerika efter säsongen medan han själv håller koll här hemma"

Ok... visst... skulle kunna till viss del kunna köpa det resonemanget om det nu verkligen var så att han höll koll här hemma men med tanke på hur truppen ser ut just nu samt hans eviga "jag håller koll på marknaden", "han är med på vår lista", "vi för inga konkreta samtal med honom just nu", "vi har anmält vårt intresse till hans agent men förhandlar inte" gör att jag inte tycker han känns värdig att hålla i en sportchefsroll i Timrå IK.... innan hans inträde känndes vi som på uppgång för varje år, nu känner man rädslan för kvalserien tyvärr.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
BlackBay: Ja, nog är det så att han har några krångliga pusselbitar att få dit innan han kan få godkänt för den här truppen. Så är det.

Men det är ju en annan fråga. Den här frågan handlade om att han bör krediteras värvningar även om han skickat någon annan att scouta spelaren. För det är ju trots allt alltid på sportchefens ansvar.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer