1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1160999

Sv: Apropå nånting...
lungan: Vad jag förstår så är det ett "avtal" som den ena parten kan bryta om de 5 klubbarna försvinner.

Tycker nog att det blir väldigt oroligt för de resterande klubbarna när de inte vet om de har TV-pengarna eller inte.
Det verkar fortfarande som att allt hänger ju på vad NT klubbarna hittar på. Loob är ju har ju tagit tjänstledigt till årskiftet för att undersöka möjligheten att starta upp en ny nordisk liga, att komma in i KHL osv osv.

Vete fåglarna om detta kommer att gynna svensk ishockey som en del säger.
Hur går det här ihop? Skall de här 5 klubbarna styra resten av serien?
Det ser ut som så att dom är kvar tills det blir nåt konkret i de andra "viktigare" pengaligorna sen är det bara att bryta avtalet när man vill varje år!

Vart är hinken så man kan kräkas lite?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Jag kanske skulle länka till det jag menar.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer