1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1177988

Sv: Apropå nånting...
JimmyH: helt fel med lander som ytter. i år är det dags att växa in i center rollen lander blir tredje center innan det är färdigt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Lagkapten: Landers spelstil är som gjuten för att vara Centerforward vilket han också är, Och jag tror som dig att han kommer att vara 3:e center innan säsongen är över. Som forward gör han sig själv inte riktigt rättvis.

Hoppas innerligt han får det förtroende han förtjänar.


Sv: Apropå nånting...
Lagkapten: Dags och dags. Han är 18 år. Det är ganska ovanligt med så unga centrar. De flesta stora centrar vi fått fram i det här landet har börjat sin seniorkarriär som yttrar. Det kan vara bra att bli ordinarie på tre kedjor där först.

Zäta var 19 år då han fick spela center, i allsvenskan. Mats Sundin fick inte spela center förrän i NHL som 21-åring. För att ta två exempel.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer