Inlägg: 1189425
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon:
"Så du ser inget moraliskt mönster i det hela? Att man faktiskt inte avstår nånting trots att man gjort så många människor besvikna!"
Självklart ska inte resultatet på planen påverka hur dom lever sitt liv utanför hockeyn!
"Varför kan man inte visa andra människor aktning och respekt?"
På riktigt? Skrev du det där? Någon måste ha kapat ditt konto under Månsson diskussionen.
Du visar ju inte direkt respekt när du fördömer spelarna för att dom har en utekväll heller.
"Finns det ingen symbios i ett professionellt yrkesutförande kontra förnöjsam fritid?"
Spelarna mår säkert inte så bra när det går dåligt, men hur skulle det kunna bli bättre av att dom sitter hemma?
"Har mänskligheten bara rättigheter men INGA som helst skyldigheter numera skall det ju också stå"
Vad skulle dessa skyldigheter vara i den här diskussionen? Att ha så tråkigt som möjligt efter en förlust?
"Så du ser inget moraliskt mönster i det hela? Att man faktiskt inte avstår nånting trots att man gjort så många människor besvikna!"
Självklart ska inte resultatet på planen påverka hur dom lever sitt liv utanför hockeyn!
"Varför kan man inte visa andra människor aktning och respekt?"
På riktigt? Skrev du det där? Någon måste ha kapat ditt konto under Månsson diskussionen.
Du visar ju inte direkt respekt när du fördömer spelarna för att dom har en utekväll heller.
"Finns det ingen symbios i ett professionellt yrkesutförande kontra förnöjsam fritid?"
Spelarna mår säkert inte så bra när det går dåligt, men hur skulle det kunna bli bättre av att dom sitter hemma?
"Har mänskligheten bara rättigheter men INGA som helst skyldigheter numera skall det ju också stå"
Vad skulle dessa skyldigheter vara i den här diskussionen? Att ha så tråkigt som möjligt efter en förlust?
Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Har mänskligheten bara rättigheter men INGA som helst skyldigheter numera skall det ju också stå,
Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon: Naturligtvis menar jag barnvakt och inte badvakt. Syftningsfel där.
Vart tog moralen, respekten och etiken vägen någonstans?