1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614873 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1193631

Sv: Apropå nånting...
Realist: Jag menar vi har väl bara varit utspelade i en match tycker jag,och det var nu sist mot HV hemma(bitvis utspelade) och då fick vi ändå med mycket tur med oss 1 poäng.Vi ska ju inte ha skuggan av en chans mot HV egentligen.I övriga matcher har vi ju varit med.Det tycker jag visar på ett väl fungerande grundspel.Att vi förlorat 10 av 13 matcher beror väl lite på tillfälligheter,men mest på större skicklighet hos motståndarna.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Realist: Grundspelet är rätt okej, håller med. Problemet är lite variationen i det tycker jag. Viss, det är trevligt med långa anfall där motståndarna ser ut att ha det jättejobbigt i egen zon, men det är sällan det blir klara målchanser av det.
Behövs lite rakare spel också ibland.

Tror detta är en del av anledningen till inneffektiviteten.
Så, behåll grunden man blanda in lite "Drillo" ibland också ;)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer