DJ Hemp: Man saknar gamla Österlandet
Inlägg: 1197724
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
El Maco:
Ja, vi är väl närmast östsvenskar egentligen. Det skiljer ju bara ett litet hav. När folk frågar mig varifrån jag kommer brukar jag antingen svara "Sundsvall" eller "östra Sverige". Fan, det är ju bara att titta på kartan. Vi medelpadingar borde begrava begreppet "Norrland" för gott. "Norrlands huvudstad"? My ass...
Ja, vi är väl närmast östsvenskar egentligen. Det skiljer ju bara ett litet hav. När folk frågar mig varifrån jag kommer brukar jag antingen svara "Sundsvall" eller "östra Sverige". Fan, det är ju bara att titta på kartan. Vi medelpadingar borde begrava begreppet "Norrland" för gott. "Norrlands huvudstad"? My ass...