1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1237697

Sv: Apropå nånting...
RTS: Javisst....minskad budget med sämre sportsliga resultat som följd. Åker vi inte ur i år så lär vi göra det nästa år. Och jisses vad pengar vi sparar då....

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tror inte att det blir någon minskad spelarbudget. Det var väl till och med någon artikel som gjorde gällande att man skulle öka spelarbudgeten inför nästa år (förutsatt att laget håller sig kvar).

Visst var det så att elitserieklubbarna skulle få betydligt mer pengar för TV-rättigheterna också till nästa säsong? Jag har hört att för Timrås del skulle det handla om 5 miljoner.
Frågan är väl bara hur mycket man kommer att behöva "laborera" med nästa säsongs Tv-pengar för att få ihop bokslutet för det här räkenskapsåret?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.