ES som företeelse i stort kan kännas ganska urvattnad även när topplagen möter varandra. För många spelare är bekväm i sin ES-närvaro och det speglar av sig rätt bra i väldigt många matcher där underhållningsvärdet är rent ut sagt bedrövligt. Många ggr kan det vara roligare att se en match i Allsvenskan än en ES dito. Tempot är lägre liksom kunnandet, men oftast finns det åtminstone en vilja hos spelarna som gör att underhållningsvärdet ökar.
Det känns mer aktuellt att få till en ändring av inställning hos ledare och spelare än att införa en europeisk liga. En tråkig match är en tråkig match även om det är Novosibirsk som står på andra sidan. Att införa trader i ES skulle nog gynna underhållningsvärdet då livströtta spelare kanske kan bytas ut mot någon annan som är livstrött på annat håll. Offentliga löner är ett annat grepp.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
ES som företeelse i stort kan kännas ganska urvattnad även när topplagen möter varandra. För många spelare är bekväm i sin ES-närvaro och det speglar av sig rätt bra i väldigt många matcher där underhållningsvärdet är rent ut sagt bedrövligt. Många ggr kan det vara roligare att se en match i Allsvenskan än en ES dito. Tempot är lägre liksom kunnandet, men oftast finns det åtminstone en vilja hos spelarna som gör att underhållningsvärdet ökar.
Det känns mer aktuellt att få till en ändring av inställning hos ledare och spelare än att införa en europeisk liga. En tråkig match är en tråkig match även om det är Novosibirsk som står på andra sidan. Att införa trader i ES skulle nog gynna underhållningsvärdet då livströtta spelare kanske kan bytas ut mot någon annan som är livstrött på annat håll. Offentliga löner är ett annat grepp.