Inlägg: 1246346
Svarskommentarer
Sv: Slutspel!!!
Bragd-Birger: När groggarna har tagit slut är vi BARA TIMRÅ IK.. MÄN Vi LEVER SOM VISSA ANDRA INTE GÖR
Sv: Slutspel!!!
Har just nu en fadd känsla av att Challe kommer hyllas som gud nästa säsong och Perra kommer inte vara vatten värd här inne.
Men skit det samma, får vi behålla Lindbäck så ska den säsongen fungera också, bra scoutat där Linkan!
Men skit det samma, får vi behålla Lindbäck så ska den säsongen fungera också, bra scoutat där Linkan!
Stor eloge också till dom som fått mest skit under säsongen: ledningen. Nej, jag tänker inte gå 'vad säger ni nu då, va va va?' on your asses. Men: man gick emot oss, pöbeln, sa: tack, men nej tack, till Aravirta och proklamerade sitt stöd för Challe. Vi trodde det inte då, men jävlar vilket bra beslut det var.
Det som visats upp under slutet av den här säsongen är något av det mäktigaste jag varit med om som timråsupporter. Visst, det är sant: ingenting har vunnits än. Förutom just chansen att vinna något. Likväl: att vinna, kryssa och vägra förlora sig genom alla dessa kniven-mot-strupen-matcher...jag finner icke ord. Helt fantastiskt.
Själva slutspelet orkar jag inte tänka på just nu. I konkreta termer. Dock har jag en enda, pulsbultande mening som dunkar i bakgrunden: ta hem skiten nu.
Efter vad vi genomlevt och presterat dom sista veckorna känner jag...bring it on. Jag räds inte ett enda lag i den här serien. SM-guldet känns lika ouppnåeligt som slutspel gjorde när kvalseriespöket buhuuu-ade som värst.
I kväll är vi nöjda. I morgon vill jag börja känna hungern igen. Låt oss älska de utmaningar vi kommer att ställas inför. Kan vi ta det? Klart vi kan.
Vi är Timrå. Give us hell.
Just det: Hockey är en UNDERBAR sport!!!!1