Inlägg: 1252036
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Lorgalis: Bulla, Pekka och i viss mån Abris var själ att gå på matcher runt 80-83, i alla fall av mig och mina kumpaner.
Han tog alltid burskydd och forwards hann åka både en och två cirklar innan den gode Bulla lyckats runda det egna målet och för att sedan lååångsamt åka upp med pucken själv. Det kändes som det tog flera minuter och man blev helt vansinnig. Klacken skanderade: "Bulla har druckit.."
Klacken på den tiden var inte en samling mjukisar som det är nu.:) Om en spelare var dålig fick denne sannerligen veta om det.