1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614963 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1255328

Sv: Silly Season 10/11

Svensk fotboll stinker ju gamla benskydd men tidningen Offside är fortfarande lysande efter tio år. Jag läste nyss en artikel om spelare som längtar efter kontrakt i lågkonjunkturen som har ångest tillsammans på gemensamt träningsläger/visa-upp-sig-läger i Turkiet. Undrar om samma trend kan gå igen inom ishockeyn? Dels lågkonjunktur och möjligen lägre rörlighet, dels starka juniorkullar på väg upp i Sverige (utanför J20-öknen Timrå, that is). Att fundera på. Tveksamt om länken leder hela vägen fram men det är artikeln om kontrakt i senaste numret som åsyftas.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
El Maco: Otroligt bra artikel.
Varenda en i deras stall är "klasslirare" som tränaren Sergej säger! :)

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer