Svensk fotboll stinker ju gamla benskydd men tidningen Offside är fortfarande lysande efter tio år. Jag läste nyss en artikel om spelare som längtar efter kontrakt i lågkonjunkturen som har ångest tillsammans på gemensamt träningsläger/visa-upp-sig-läger i Turkiet. Undrar om samma trend kan gå igen inom ishockeyn? Dels lågkonjunktur och möjligen lägre rörlighet, dels starka juniorkullar på väg upp i Sverige (utanför J20-öknen Timrå, that is). Att fundera på. Tveksamt om länken leder hela vägen fram men det är artikeln om kontrakt i senaste numret som åsyftas.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Svensk fotboll stinker ju gamla benskydd men tidningen Offside är fortfarande lysande efter tio år. Jag läste nyss en artikel om spelare som längtar efter kontrakt i lågkonjunkturen som har ångest tillsammans på gemensamt träningsläger/visa-upp-sig-läger i Turkiet. Undrar om samma trend kan gå igen inom ishockeyn? Dels lågkonjunktur och möjligen lägre rörlighet, dels starka juniorkullar på väg upp i Sverige (utanför J20-öknen Timrå, that is). Att fundera på. Tveksamt om länken leder hela vägen fram men det är artikeln om kontrakt i senaste numret som åsyftas.