Inlägg: 1255399
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 10/11
Uno Gordon: Ja Bartecko skulle sitta fint. Kanske man kan klämma in han om corso lämnar? Isåfall så skulle kedjorna kunna se ut ungefär såhär (om jag fick bestämma vill säga):
Bartecko - Hirschovits - Nordgren
Hynning - Gabbe - Sonnenberg
Svensson - Lander - Ny Allsvenskaspelare
Axelsson - Blomqvist - Junior/Allsvenskspelare
En första kedja som får dra det tunga lasset. En andra lina skulle va väldigt intresaant att se. Hynnning och gabbe lirade ju riktigt bra ihop i slutspelet medans svensson gnuggade på. Och med sonnenberg som ersättare för svensson tror jag det bara skulle bli bättre, han har ju lite målkänsla med..
En tredje kedja där Lander får utvecklas med två hårt arbetande ytterforward.
Och sedan en lite yngre fjärde kedja med Jacob Blomqvist som kan bli riktigt bra, sedan en lovande junior skulle inte göra det sämre ;)
Det är lite av mitt drömmlag då.. Sen kan man vell ersätta många spelare där med liknande spelartyper, som tex Bartecko är vell väldigt osäker..
Bartecko - Hirschovits - Nordgren
Hynning - Gabbe - Sonnenberg
Svensson - Lander - Ny Allsvenskaspelare
Axelsson - Blomqvist - Junior/Allsvenskspelare
En första kedja som får dra det tunga lasset. En andra lina skulle va väldigt intresaant att se. Hynnning och gabbe lirade ju riktigt bra ihop i slutspelet medans svensson gnuggade på. Och med sonnenberg som ersättare för svensson tror jag det bara skulle bli bättre, han har ju lite målkänsla med..
En tredje kedja där Lander får utvecklas med två hårt arbetande ytterforward.
Och sedan en lite yngre fjärde kedja med Jacob Blomqvist som kan bli riktigt bra, sedan en lovande junior skulle inte göra det sämre ;)
Det är lite av mitt drömmlag då.. Sen kan man vell ersätta många spelare där med liknande spelartyper, som tex Bartecko är vell väldigt osäker..
Men det är beundransvärt gjort av Sundlöv att utmana ödet likaledes samma sak för Modig. Ständigt hånad och bespottad av LuleåFans, Det kan knappast bli värre kan man tänka sig. Men sanningen är någonting helt annat. Det kan bli sju resor jävligare att behaga Gävleborna.
Jag är i vartfall glad att Timrå inte signade honom. Det finns bättre målvakter att rekrytera.
Sedan blir jag lite förundrad över att Färjestad låter Lubos Bartecko gå. Visst han kostar säkert en rejäl slant. Men det torde ju inte vara några problem för kafferosteriet att uppbringa dessa slantar?
Om det finns utrymme att värva Bartecko till Timrå så tycker jag man skall göra det.
En riktig sniper som verkligen kan få ett lag att LYFTA.