Inlägg: 1262920
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
El Maco: 7-2-segern var då det första mötet i tävlingssammanhang. Vi möttes dock redan säsongen 1938/39 i en träningsmatch i Ö-vik (någon nolaskogsare som har en aning var nånstans?) och den slutade med seger för Östrands IF med 3 mål mot 1. Sammanslagningen till W/Ö blev ett faktum först den 4 juli 1942.
Redigerad kommentar
Sv: Apropå nånting...
El Maco: Det ägde rum säsongen 1955/56. W/Ö vann med 7-2 på hemmais. Bortamötet slutade även det i W/Ö-favör. 3-2 denna gång.
Apropå historia så har jag uppdaterat "Timrå är storebror" med en historisk jämförelse med ett visst lag från Ö-vik. Någon som vet när vi spelade mot Alfredshem/Modo första gången och hur det slutade?