1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614802 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1265759

Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?

Moverare: Hohoho, nu har du vaselin på linsen. Inte ens för tio år sedan var ni jämnstarka. Vi spelade i samma serie men Timrå var redan då bättre på alla jämförbara punkter: publik, ekonomi, organisation, ungdomsverksamhet, arena, you name it. Det är därför vi som bekant gick upp i elitserien helt enligt planerna medan ni aldrig ens var nära.

Men visst, dubbla tidsrymden. För drygt 20 år sedan var ni jämnstarka i ett par år, någon säsong till och med före sportsligt. Men de andra 70 säsongerna som det spelats hockey i Timrå från 1938 och framåt har vi varit rejält före er.

Apropå glömma sin historia...


Svarskommentarer

Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
El Maco: Jag har tittat på publiksiffror för 90-talet, och du har fel. Det var ingen större skillnad mellan lagen. Det var det organisatoriska och ekonomiska som var skillnaden.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.