1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1265886

Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Åkerblom i 6e: Jag blir mer och mer övertygad om att en Europaliga är rätt väg att gå. Varför? Tja, det ligger i tiden och är väl egentligen den enda vägen som Europas alla hockeyligor kan gå för att utvecklas.

Jag tror att inom en snar framtid (5-10 år får anses som snar i det här sammanhanget) kommer den nya ligan vara en realitet.

Det absolut värsta som kan hända är att Timrå IK medvetet väljer att stå på sidan av en eventuellt ny liga. Gör man det skjuter man sig själv i foten. Antingen ska man vara med där dom bästa är och göra upp om vinsterna. Skiter Timrå i den möjligheten får vi spela i nån sorts halvdan liga i Sverige som saknar betydelse eftersom dom bästa lagen redan lämnat den ligan.

Sammanfattningsvis är jag för en Europaliga.

Svarskommentarer

Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Kerstin_k

Vad talar för att vi är ett av de lagen så får vara med i en liga då?

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...