1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615017 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1266097

Sv: Slår vi vakt om SHL och Elitserien?
Bragd-Birger: Ett upplägg som förmodligen aldrig kommer att vara aktuellt är att för de svenska 10 lagen ha kvar systemet med uppflyttning/nedflyttning från/till allsvenskan. De euro-liga lag som hamnar sist får köra kvalserier för att hålla sig kvar. Med detta upplägg så skulle man få kompromissen att de stora föreningarna får vara med och bråka mot lag ute i Europa medan smålagen i allsvenskan fortfarande kan ha drömmen att gå upp på sportsliga meriter.

Som sagt så kommer förmodligen det upplägget aldrig att vara aktuellt, då klubbarna som driver detta inte vill riskera att halka ur själva.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...