1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 127014

Sv: Är TIK ett "sundsvallslag"?
Per HApps mfl:
Att säga att Timrå är ett Sundsvallslag känns ungefär lika rätt som att säga att Södertälje är ett Stockholmslag, tycker jag. Med andra ord lite fel. Om man däremot säger att Södertälje är ett lag i stockholmsregionen så låter det lite bättre. Samma sak med Timrå. Det ligger i Sundsvallsregionen, men är för det inget Sundsvallslag (ett lag i staden Sundsvall). AIK och Djurgården är exempel på Stockholmslag.

Timrå: Ett Timrålag i Sundsvallsregionen.
SSK: Ett Södertäljelag i Stockholmsregionen.

Gör man inte skillnad på det här blir det ungefär som att blanda ihop lokala nyheter med regionala... tycker jag i alla fall.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.