1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615017 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1276665

Sv: Apropå nånting...
spud: Huge kan tänkas vara inne på en realistisk tankegång. Alltså köra en typ Svensk grundserie och sedan i slutspelet ha någon form av internationellt slutspel mot t.ex tyska mästarna o schweitziska mästarna. Där man blir Europamästare. Men för att tanken skall fungera i praktiken så måste det in enormt penningstinna sponsorer
Viktigast ändå är att kunna på något sätt bjuda NHL motstånd. Att inte dom ensamma skall få bestämma villkoren.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Dunc: Och den nuvarande idén är att man ska möta svenska lag i 70% av matcherna och sen krydda serien med 30% av utländska lag. För mig låter det bara spännande. Förstår inte alls motståndet. Jag går hellre och ser ett finskt lag än SSK även om det i det närmaste kan innehålla liknande spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...