Jockz: Europaligan ska inte konkurrera med NHL eller KHL. Europaligan skapas för att ha möjlighet att öka intäkterna hos lagen och därigenom kunna knyta till sig högklassiga spelare som annars spelar i KHL eller NHL eller någon av dess farmarlag.
För att lyckas med detta måste man etablera sig på en paneuropeisk marknad där företagsexponering når ut till större marknader än som är möjligt i nuläget.
KHL kommer inte kunna hålla på i all oändlighet - Ligan blöder ekonomiskt, man har tasikgt med publikunderlag och på sikt kommer Gazprom med flera inte pumpa in pengar i ligan om det inte sker något drastiskt med förvaltningen av de satsade pengarna.
Det skulle inte förvåna mig dock om man på sikt införlivar KHL in i HUB.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
För att lyckas med detta måste man etablera sig på en paneuropeisk marknad där företagsexponering når ut till större marknader än som är möjligt i nuläget.
KHL kommer inte kunna hålla på i all oändlighet - Ligan blöder ekonomiskt, man har tasikgt med publikunderlag och på sikt kommer Gazprom med flera inte pumpa in pengar i ligan om det inte sker något drastiskt med förvaltningen av de satsade pengarna.
Det skulle inte förvåna mig dock om man på sikt införlivar KHL in i HUB.