Jockz: Varför inte. Bara för att man förhoppningvis lyckas få till stånd en bättre ekonomisk avkastning behöver ju inte det per automatik betyda att svenska spelare inte kommer spela i en sådan europaliga. Så det kan säkert gynna svenska hockeyspelare också.
Tror nog knappast att utvecklingen kommer att innebära att lagsammansättningen består av en massa utomsocknes hockeynomader.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Tror nog knappast att utvecklingen kommer att innebära att lagsammansättningen består av en massa utomsocknes hockeynomader.