John K: Jag tror stenhårt på vinst om grabbarna får se Modo - Luleå innan match (som jag var tvingad att följa). Luleå stoppade Modo rätt enkelt med hög press, siffrorna i den matchen ljuger lite anser jag. Snabba förstapass och bra inställning så kan det här lösa sig. Samma medicin fungerar förmodligen på Luleå då dom bitvis visade prov på totalt uselt passningsspel (dessutom utnyttjade dom chanserna väldigt bra mot just Modo) i egen zon och i uppspelsfaserna.
Med rätt inställning och några färre på frånvarolistan tror jag på en hyffsat komfortabel 4-1 vinst.
Edit: Våra backar lär nog få ett par lägen att skjuta från blå också, Luleå var undermåliga när det gällde att rensa ur egen zon. Mycket folk på mål på Torsdag!
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Med rätt inställning och några färre på frånvarolistan tror jag på en hyffsat komfortabel 4-1 vinst.
Edit: Våra backar lär nog få ett par lägen att skjuta från blå också, Luleå var undermåliga när det gällde att rensa ur egen zon. Mycket folk på mål på Torsdag!
Redigerad kommentar