Inlägg: 1293319
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
söder över: Om du hade haft någon kunskap i ämnet så drabbar inte arbetsmiljölagstiftningen mot de inblandade utan AG. Men var inte ledsen det lär du dig säkert i högstadiet, om inte SO läraren tar upp det kan du fråga han/henne om det.
Sen de överenskomelser jag syftade på var de lägsta löner som är inskrivna i de flesta kollektivavtal. Dock har jag ingen aning om svenska elitseriespelarnas fackförbund har någon lägsta lön inskrivet.
Sen hur fungerade denna överenskommelse du hänvisar till under 80 och början av 90 talet då vissa ES spelarna inte ens hade ersättning så att de klarade sig utan en annan sysselsättning?
De löner vi ser idag är satta av marknaden, det finns inte ett spår av "nu har ni pengar ifall ni blir invalider" i dessa lönenivåer, däremot finns det försäkringar som det gör för ALLA yrkesgrupper.
Sen de överenskomelser jag syftade på var de lägsta löner som är inskrivna i de flesta kollektivavtal. Dock har jag ingen aning om svenska elitseriespelarnas fackförbund har någon lägsta lön inskrivet.
Sen hur fungerade denna överenskommelse du hänvisar till under 80 och början av 90 talet då vissa ES spelarna inte ens hade ersättning så att de klarade sig utan en annan sysselsättning?
De löner vi ser idag är satta av marknaden, det finns inte ett spår av "nu har ni pengar ifall ni blir invalider" i dessa lönenivåer, däremot finns det försäkringar som det gör för ALLA yrkesgrupper.
Redigerad kommentar
spudhockey: då en tackling, fult ord som riktats till en annan spelare på isen, eller pinsam vurpa ägt rum under en match bör matchen stoppas å spelas om vid annat tillfälle.
detta för att ge svenka domstolar en chans att dömma förövarna till fängelse samt den spelare som ramlade omkull en chans att få tid hos behörig terapeut eftersom minst 4000 pers sett honom göra något som hör barndomen till.
tur att det sedan finns telefoner i fängelset så förövaren kan ringa å ......