1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615017 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1295650

Sv: Apropå nånting...
Ambroo: Flygarmössan var i vart fall på i matchen mot Huddinge... Vetefan om den har varit i Nyköping...

Sorgen i Arboga har annars fått en egen dag. Nu kör man en medeltida festival till minne av de håglösa TIK-are som sågs besegras i rinken med HÖNSNÄT i stället för plexi... Minnet sviker med åldrandet och tillackompangemang av knarrande knän.

Körde med mössan mot Brynäs senast... Minns mest att jag fick ont i huvudet av att typ hångla med trumman... För bara 11-år sedan hade det varit finare än sex.

Nu får vi hoppas att "lill Smokey" tar över här i Bergslagen. Mössan (mossan) vägrar han sätta på sig, men TIK-tröjan bär han med stolthet!

I kväll blir det mjuka TV-soffan och typ SVINDYR whisky till matchen.

Grabben får STÅ på balkongens kalla betong och följa kampen genom ett plexislitet ytterfönster, för att lära sig hur det var förr, och nu! För dom som orkar;)

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Hm, jag tror det ringer en lite klocka nu! Visst fan var det den matchen Huddinge hade nån form av jubileum och klacken drog av "Ja må du leva"?

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...