1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614963 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1321875

Sv: Silly Season 10/11
TIK55: Kan man åka ur serien p.g.a. ekonomiska problem?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
Dunc: Klara man inte elitlicensen så åker man ur elitserien och får börja i en lägre division.

Sv: Silly Season 10/11
Dunc: Jag ställer en motfråga: tror du att föreningen håller uppsatta mål såhär långt in i serien? Tror du föreningen når sina mål när serien är slut? Och då talar jag ekonomiska termer.
I så fall, skulle det inte vaa nödvändigt att revidera dessa mål då skador, åter igen, ställer till det. Är det bättre att plussa 5,5 miljoner än att "mota Olle i grind" och försöka undvika eventuellt kvalspel med eventuellt degradering som följd?
Var det inte någon i Timrå IK som sa att det var bättre att spela kvalserien då det var fler matcher och ingen bonus. Lite mörkrädd över ett sådant resonemang. Den herren är dessutom kvar i föreningen, på en högt uppsatt position...

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer