dr-nix: Har jag tyckt länge, det finns kapacitet för det, tex MIF, kanske LIF. Men sista laget direkt ner i Allsvenskan, vinnaren i AS upp, kval för övriga, så att det nån gång kommer upp/ner "nya" lag. Nu känns det som om kvalet oftast bara är räddningsplankan för ES-lagen (utom senast när AIK kom upp). Detta bygger alltså på om 14 lag i ES. Men tyvärr bromsar ju de största, snack om Europa-liga osv. Tror inte jag vill gå å se MoDo-Hamburg e.dyl.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Men sista laget direkt ner i Allsvenskan, vinnaren i AS upp, kval för övriga, så att det nån gång kommer upp/ner "nya" lag. Nu känns det som om kvalet oftast bara är räddningsplankan för ES-lagen (utom senast när AIK kom upp). Detta bygger alltså på om 14 lag i ES. Men tyvärr bromsar ju de största, snack om Europa-liga osv. Tror inte jag vill gå å se MoDo-Hamburg e.dyl.
Redigerad kommentar