1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614994 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1354064

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Det är bara stockholmare som slänger med tillmälen som "bönder" eller "raggare" och oftast bara på grund av att dom helt enkelt inte kan förstå hur någon kan ogilla DERAS sätt att leva. Dvs. som identitetslös myra i en betongjungel med 100 000 subkulturer att ta ställning till och anpassa sig efter.

Stockholmaren skiljer sig från "medelsvensken" på det sättet att han/hon bara använder sig själv som referensram och således har betydligt svårare att se saker ur någon annans synvinkel. Det är min fulla övertygelse att just det är den främsta anledningen till att stockholmare oftast anses vara ganska dryga människor med svårigheter att anpassa sig efter sin omgivning.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Olle: Ändå sägs det att människor från storstäder är mer "toleranta". Fan tro't...

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer