+ 2
Inlägg: 1355949
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: I dag fick jag höra att Jokelas kontrakt är brutet redan och att han bara spelar denna säsong i Timrå.
Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Man hoppas ju på "PW", men tror inte han är redo för huvudansvaret och behöver någon någon mer etablerad goalie som Iiro Tarkki från Blues.
På backsidan behövs ett mer etablerat namn, en hänförare som täcker med ansiktet, någon resten av laget lyssnar på.
Tomas Skogs, Pär Styf, Antti Halonen, Sebastian Erixon, Mattias Karlsson, Jesper Dahlroth och sedan ett tungt namn vars jag inte kan komma på nu.
Forwardssidan håller jag med om förstakedjan. Sedan skulle jag vilja se att vi behåller Gabriel Karlsson, Björn Svensson, Anton Lander (om det inte blir NHL), Carl Klingberg (om det inte blir NHL), Per Hallin, Anton Axelsson plus något etablerat namn.
Skulle även kunna tänka mig att se Mattias Persson, f, Troja/Ljungby, liten trixig, en bra målskytt. Joakim Hillding, f, Växjö, skånsk poängplockare, bra målskytt, kan utvecklas till en kanonspelare. Henrik Eriksson, f, Borås, HV-talang, målskytt. Keegan Dansereau, f, Mörrum, grym spelare och skulle kunna hålla på den här nivån. Johan Persson, f, Ore, Mora-talang kraftfull och teknisk, bra målskytt.
På backsidan behövs ett mer etablerat namn, en hänförare som täcker med ansiktet, någon resten av laget lyssnar på.
Tomas Skogs, Pär Styf, Antti Halonen, Sebastian Erixon, Mattias Karlsson, Jesper Dahlroth och sedan ett tungt namn vars jag inte kan komma på nu.
Forwardssidan håller jag med om förstakedjan. Sedan skulle jag vilja se att vi behåller Gabriel Karlsson, Björn Svensson, Anton Lander (om det inte blir NHL), Carl Klingberg (om det inte blir NHL), Per Hallin, Anton Axelsson plus något etablerat namn.
Skulle även kunna tänka mig att se Mattias Persson, f, Troja/Ljungby, liten trixig, en bra målskytt. Joakim Hillding, f, Växjö, skånsk poängplockare, bra målskytt, kan utvecklas till en kanonspelare. Henrik Eriksson, f, Borås, HV-talang, målskytt. Keegan Dansereau, f, Mörrum, grym spelare och skulle kunna hålla på den här nivån. Johan Persson, f, Ore, Mora-talang kraftfull och teknisk, bra målskytt.
Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Åhsberg!!??
Nej, nej och åter nej. Han är knappt ordinarie på fyra kedjor i Lakers. Då kan dom lika gärna värva Hynnings tvillingsyster eller Carolina Gynning.
Nej, nej och åter nej. Han är knappt ordinarie på fyra kedjor i Lakers. Då kan dom lika gärna värva Hynnings tvillingsyster eller Carolina Gynning.
Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Spännande lineup. Måste dock säga att backsidan ser tunn ut, så när som på Halonen och Granath. Där måste det in en klassback.
Sen Porseland och Åhsberg...där fick jag allsvenskan-vibbar iaf.
Sen Porseland och Åhsberg...där fick jag allsvenskan-vibbar iaf.
+ 1
Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: De där backarna var ju läskigt klena! Granath är ingen härförare, Dahlroth har mycket att arbeta på då ska allt klicka till nästa säsong isf etc.
Iaf så känns hela laget som ett riktigt brunkar lag och jag insåg precis att vi är en liten skitklubb i denna sport, Fan tillochmed du som brukar dra till dom fetaste värvnings requesten, detta var vldigt likt ett BIF lag.
Iaf så känns hela laget som ett riktigt brunkar lag och jag insåg precis att vi är en liten skitklubb i denna sport, Fan tillochmed du som brukar dra till dom fetaste värvnings requesten, detta var vldigt likt ett BIF lag.
+ 1
Jag tar för givet
* Att Pärssinen trots allt lirar nästa säsong också
* Att man behåller både Pikkarainen och Hirschovits då man anser att de ryckt upp sig eller nått.
* Att Jokela sparkas och Karlsson inte får förlängt.
* Att Lander och Erixon stannar
* Att Murley sparkas.
* Att PW stannar
Målvakter
Fredrik Pettersson-Wentzel
Reserv: (Gustaf Lindvall)
Backpar:
Sebastian Erixon - Brian Pothier (Tar Murleys plats, beskrivs som lugn och bra i både BP och PP med goda ledaregenskaper)
Elias Granath - Mathias Porseland
Antti Halonen - Jesper Dahlroth
Reserver: 2st Junisar/ Allsvenskan
1a kedja
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Illka Pikkarainen
2a kedja
Martin Röymark (Har kvaliteér och bör få chansen) - Anton Lander - Daniel Brodin
3e kedja
Daniel Åhsberg - Gabriel Karlsson - Andreas Thuresson
4e kedja
Anton Axelsson - Jeremy Boyce - Per Hallin
Jag tycker det ser bra ut. Lite beroende på om det går eller inte så skulle 1a kedjan kunna få gå så att alla kedjor flyttas upp ett steg och en ny 4e kedja tillkommer.
Ledorden är ungt svenskt och hög potential! Det är så jag tror Timrå kan nå toppen. Inte igenom värvningar av mätta KHL-AHL-NLA spelare!