1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1356871

Sv: Svart och ofräscht
Olle: Det har aviserats att budgeten för spelartruppen ska bantas inför nästa säsong. Det tror jag de flesta lag kommer att göra. Den här säsongen blev inte riktigt som man tänkt sig. Antar att det blir ett publiktapp som påverkar "spenderböxera" nästkommande säsong.
Lägg därtill att sponsorer antagligen kommer att ställa lite större krav för att lägga samma pengar som man gjort och att det innebär att man från föreningens sida inte "vågar" kalkylera med samma intäkter som i år.

Viktigaste jobbet om vi håller oss kvar är arbetet med att hitta bra och prisvärda spelare som i slutändan passar ihop i ett lag. Det arbetet håller sportchef Stefan Lindqvist på att arbeta med just nu...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...