Edb: Precis. Varje år floppar en stor del av importerna i elitserien. Att halva den offensiva styrkan består av utlänningar är därför inte särskilt smart. Främst av ekonomiska skäl. Om så bara en av Växjös importer floppar, sitter de med en väldigt dyr spelare som inte levererar. Floppar fler är det ju en katastrof. Då föredrar åtminstone jag att bygga ett lag runt spelare man vet vad man får av, och toppa lite snyggt. Dessutom gillar jag inte känslan av främlingslegion och lego-lirare. Det har sällan funkat bra ihop med den svenska mentaliteten.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer