1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614977 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1386080

Sv: Silly Season 11/12
Slänger in ännu ett osannolikt namn i den tråkiga silly season. Är det någon som kommer ihåg på Dennis Persson? Han imponerade väl inte direkt när han spelade i Timrå, men nu har han gjort två säsonger i AHL och han har utvecklats en del enligt vad som går att läsa.

mainehockeyjournal.com/2010/11/10/perssons-comfort-level-is-producing-points/

Han blev till och med upplockad till Buffalo under Stanley Cup, men fick trots allt inte spela. Han är också en av topp tre Europeiska free agent backar i AHL poängmässigt (Dock inte särskilt många) senaste säsongen . Tror att han är restricted free agent nu och borde kunna passa in i Timrås budget profil.

Poängen är att det känns tveksamt att Timrå kommer få någon icke-nordamerikansk offensiv back av högre kvalitet om man tittar till tillgång och efterfrågan. Det känns som det skulle vara mycket enklare att hitta en riktigt bra forward istället och kanske fokusera på någon mindre bra back. I annat fall så finns det nog risk för att vi kommer att stå med en trupp med ett par hål i i början på säsongen ännu en gång.

Svarskommentarer


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer