1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1391587

Sv: Apropå nånting...
Johnny Bravo: Nog går det att vara rebell allt, dock genom andra medel än att pröva kombinationen att dricka och vara elitidrottsman.

Eller förresten - det går visst, men den som accepterar den kombination accepterar även att vi som klubb aldrig kommer att nå de framgångar som vi så gärna önskar.

Att hoppa på den enskilda individen anser jag dock blir lite knasigt. Här är det snarare fråga om ett systemfel. Min poäng är att om det faktiskt fanns en ärlig ambition hos varje spelare att göra sitt yttersta för att klubben, och därmed också individen, ska lyckas, då hade Lex Semlan och Lex Pikken inte varit ett faktum.

Frågan är snarare varför klubben inte lyckas få spelarna att acceptera sammanhanget mellan enskild uppofring, individuell prestation och lagets framgångar?

Det oroar mig.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tjalle: Det oroar mig oxå men samtidigt blir det för mycket drev härinne pga en incident på försäsong.
Det är tråkigt att sånt här kommer ut.

Jag håller med dig i det du säger i din poäng.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer