Inlägg: 1393286
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Olle: Ja PP blir viktigt. BP är jag inte orolig över med vårat spelarmaterial. Känns som PP kan bli bättre också med spelare som tex vampola, pärssinen, pikkarainen, friberg, röymark, Robinson och eventuellt den kommande backen också. Ett troligt PP borde ju vara Vampola, Pärssinen, Friberg, Pikkarainen, Robinson. Med Pikken i backposition.
+ 1
Jag tycker att vi var ok när det gäller BP förra säsongen (9:a på 79,45%) där 6:an Brynäs faktiskt bara hade ca 1% bättre boxplay. PP däremot, det var riktigt uselt på 15,08% och det här är jag tror att den största förbättringen behöver göras för att vi ska vinna matcher i år. Det är lättare att spela ett effektivt boxplay än ett bra PP. Perra blev väl överröst av frågor kring det usla PP:et ifjol, jag hoppas att han får fason på det i år för det kommer vi att behöva.