1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1402396

Sv: Apropå nånting...
Saxat från den duktige Henrik Gustavsson vid HV-fantasten:

"
Lite oroväckande att se HV just nu. Första perioden liknar dom två sista mot DIF. HV anfaller inte samlat, får inga kontringsmöjligheter heller och har inga långa anfall. Däremot får HV långa anfall mot sig.
Två mål i boxplay. Fem utvisningar bara i första perioden och där är HV sig lika. Men målen stressas (?) fram av Brynäs, om man nu ser det från den snälla sidan. Vid det första målet är Kolan Karlsson först på pucken i sarghörnet, har gott om tid att spel pucken över till Falk. Passet har dock en felmarginal på tre meter och hamnar i högerbacksläge istället. Pang-pang-pang. Tre passningar senare ligger pucken i mål. På 2-0 får Fantenberg en assist på målet.
 ...Vid det första målet är Kolan Karlsson först på pucken i sarghörnet, har gott om tid att spel pucken över till Falk. Passet har dock en felmarginal på tre meter och hamnar i högerbacksläge istället. Pang-pang-pang. Tre passningar senare ligger pucken i mål."

 


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Dragan 2k: Någon här inne hävdade att Kolan absolut inte är speldum, jag är inte lika säker.

Sv: Apropå nånting...
Dragan 2k: Roligt för Mattias att äntligen få chansen att visa vad han går för i en toppklubb. Han lär lyfta deras defensiv till oanade höjder...

Sv: Apropå nånting...
Dragan 2k: Hihihi...

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer