1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614878 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1420420

Sv: Apropå nånting...
Raggaren Putte: Jag är ärligt talat väldigt förvånad över "rasiststormen" kring Sevc. Hockeytyckarna skrattade väl bara när Per Ledin sa "tjocka jävla tattare" till Tommy Salo.

Ser egentligen ingenting rasistiskt med Sevcs ord. Ja, visst är zigenare en nedsättande term för romer, men varför skulle en person med iranskt påbrå egentligen bry sig om någon kallar honom för zigenare. Det är ju oerhört mycket troligare att Salo var både tjock och "tattare" (eller ättling till sådana) än att Rahimi är av romskt påbrå. De länderna som romerna bor i ligger ju för fan inte ens i samma världsdel som Iran...

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Peja:

Var det verkligen med destination Tommy Salo som Per Ledin skrek "Din feta jävla tattare!"? Inte som jag minns det men roligt var det oavsett.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer