Inlägg: 1420420
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Peja:
Var det verkligen med destination Tommy Salo som Per Ledin skrek "Din feta jävla tattare!"? Inte som jag minns det men roligt var det oavsett.
Var det verkligen med destination Tommy Salo som Per Ledin skrek "Din feta jävla tattare!"? Inte som jag minns det men roligt var det oavsett.
Ser egentligen ingenting rasistiskt med Sevcs ord. Ja, visst är zigenare en nedsättande term för romer, men varför skulle en person med iranskt påbrå egentligen bry sig om någon kallar honom för zigenare. Det är ju oerhört mycket troligare att Salo var både tjock och "tattare" (eller ättling till sådana) än att Rahimi är av romskt påbrå. De länderna som romerna bor i ligger ju för fan inte ens i samma världsdel som Iran...
Redigerad kommentar