Inlägg: 1420424
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Självklart, kidsen kan nog hitta på betydligt värre saker själva än vad Sevc nånsin kan lära dem. Men det handlar ju om man väljer att tillåpa det eller inte. Om man skulle tillåta vad som helst i anknytning till hockeyn, så kommer förfallet som ett brev på posten. Nån slags nivå lär man ju försöka att uppehålla, men den ska vara så konsekvent som möjligt och i första hand bestå av personliga straff.
Nu är nivån dock knappast konsekvent då mediadrevet går igång betydligt hårdare på zigenare än de flesta andra tillmälen. Om vi sedan i slutändan får en jättelång avstängning och man samtidigt inte ens återger ordagrant vad Sevc sagt, så landar vi i nån slags Kafka-version av disciplinnämnd.
Nu är nivån dock knappast konsekvent då mediadrevet går igång betydligt hårdare på zigenare än de flesta andra tillmälen. Om vi sedan i slutändan får en jättelång avstängning och man samtidigt inte ens återger ordagrant vad Sevc sagt, så landar vi i nån slags Kafka-version av disciplinnämnd.
Åk till valfri skolgård, redan på låg- och mellanstadiet, så hittar man massvis med ungdomar som använder sånt där språk. Och då är det ofta ungdomar som inte är intresserad av hockey som pratar så.