1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614960 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1452597

Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon: Jo, fast rinken hade väl flyttat på sig vid den tiden? Då spelade man väl på samma plats som idag.

Men Systembolaget hade ju sin tjusning, absolut. Jag bodde där som barn (mellan-74 och -80) och jag kan ännu idag gå förbi nuvarande "Nya Astors färg" och lastbryggan på gaveln som vetter norrut på bilden och få minnesbilder av dofter och annat "trevligt" från förr. Det stank verkligen öl och då pratar vi inte den färskare varianten.

Sedan hade vi ju BP-macken över gatan snett nedanför (där det numer endast finns en Statoil-pump) och det var ju samlingsplats för "the A-team" på gräsplanen som vetter mot biblioteket alldeles ovanför. Paradiset för oss barn som skulle jaga pantflaskor.

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer