+ 3
Inlägg: 1457715
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
mikenomad: Jag har ju jävligt dålig split vision, jag har ju lagt den på mitt splittade musiköra, men iallafall:
Idag tänkte jag specialkolla Hagos så gott jag nu kan. Har jag fel, ja förutom ettan i arslet som var solklar Hagos-blunder...
Var inte han orsak till flera målgörande vändningar för AIK?
+ 1
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
mikenomad: Men visst, bra skrivet. Det som börjar skrämma mig alltmer är att vi inte alls ska känna oss så säkra på att de här spelarna ska offra den hörntanden för att vi ska få spela kvar i elitserien. Vad är det som säger att de här spelarna inte bara spelar av kontraktet och byter klubb nästa säsong?
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
mikenomad: Det roliga med det hela är att samtliga spelare i dagens trupp kommer att tycka att det var nån annans fel att Timrå åkte ur.
Ingen av dom kommer att rannsaka sig själv.
Ingen av dom kommer att rannsaka sig själv.
+ 1
Jadu spud, vad gäller undvika KS har nog samtliga förutom zita gett upp nu. Det tragiska är att spelare och ledare inom Timrå IK gjorde det strax före Kalle Anka på julafton, det vill säga långt innan det faktiskt VAR kört och långt innan de flesta supportrar gett upp. Återstående matcher skulle kunna vinnas om laget hade besuttit kvalite' och därigenom kunnat unna sig lyxen att spela ut utan krav. Dessvärre håller det här laget på sin höjd medioker allsvensk nivå och den här säsongens segrar har nästan uteslutande kommit när Timrå spelat på den yttersta gränsen av sin förmåga samtidigt som motståndarnas motivation varit tveksam=vilja slår klass.
Vi är ES i särklass sämsta lag, mycket möjligt att vi är det sämsta ES-laget den här sidan millenniet och det blir pinsamt tydligt varje gång vi möter ett lag som inte bara ställer ut skridskorna. Alltså får vi hoppas att när KS sparkar igång så pumpar motivationen och adrenalinet åter i spelarnas ådror. Kruxet är att jag tror det blir svårt att koppla på det bara sådär efter att i större delen av grundserien åkt runt med gamnackar.