Inlägg: 1457830
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
spud: Jag gör en Huge och citerar.
"Olle: Vilket trams. MODO spelade inför 6000 på läktaren när TIK mötte storheter i div1."
Fel. Igen. Detta måste ha varit undantagsfall, om det nu ens inträffade. Varför jag tvivlar? Jo, för inte ens i SM-finalen, hemmamatchen, säs. 1978/79, nådde ni 6 000:
FINAL
=====
Tor 22/3 Djurgårdens IF - MoDo AIK.....6-4 (3-0,1-3,2-1) publik 9 115
Sön 25/3 MoDo AIK - Djurgårdens IF.. 6-4 (3-4,2-0,1-0) publik 5 828
Tis 27/3 Djurgårdens IF - MoDo AIK..... 3-8 (1-1,2-3,0-4) publik 11 662 (i Scandinavium)
I övrigt har vi här snitten för MODO Hockey under alla säsonger som Timrå IK inte spelat i samma serie. Ok, jag tog med siffrorna för TIK säs. 1981/82, och då var vi bättre, trots att vi var ett särklassigt bottengäng. (gamla isstadion tog dock in 7 500 åskådare, varför vi hade ett högre "tak"):
1975/76 MODO 18 3 808
1976/77 MODO 20 3 906
1977/78 MODO 19 4 401
1978/79 MODO 21 4780
1979/80 MODO 18 4 360
1980/81 MODO 18 3 830
1981/82 MODO 19 4 268 (TIMRÅ 18 4 637)
1982/83 MODO 18 3 316
1983/84 MODO 18 3 689
1985/86 MODO 18 3 908
1986/87 MODO 18 3 205
1987/88 MODO 22 4 069
1988/89 MODO 20 3 119
1989/90 MODO 11 3 336
1990/91 MODO 20 2 977
1991/92 MODO 20 3 000
1992/93 MODO 21 3 934
1993/94 MODO 25 4 518
1994/95 MODO 20 3 836
1995/96 MODO 20 3 474
1996/97 MODO 25 2 782
1997/98 MODO 27 3 909
1998/99 MODO 32 4 597
1999/00 MODO 30 4 263
Som sagt, 6 0000-matcherna var nog extremt få. Undantagen är väl SM-slutspelet 1993/94 och 1999/00.
Säsongerna på 2000-talet blir det ju lite varierande förutsättningar iom att ni får en större hall. Men vi har mer publik i alla utom en innan 2006/07.
"Olle: Vilket trams. MODO spelade inför 6000 på läktaren när TIK mötte storheter i div1."
Fel. Igen. Detta måste ha varit undantagsfall, om det nu ens inträffade. Varför jag tvivlar? Jo, för inte ens i SM-finalen, hemmamatchen, säs. 1978/79, nådde ni 6 000:
FINAL
=====
Tor 22/3 Djurgårdens IF - MoDo AIK.....6-4 (3-0,1-3,2-1) publik 9 115
Sön 25/3 MoDo AIK - Djurgårdens IF.. 6-4 (3-4,2-0,1-0) publik 5 828
Tis 27/3 Djurgårdens IF - MoDo AIK..... 3-8 (1-1,2-3,0-4) publik 11 662 (i Scandinavium)
I övrigt har vi här snitten för MODO Hockey under alla säsonger som Timrå IK inte spelat i samma serie. Ok, jag tog med siffrorna för TIK säs. 1981/82, och då var vi bättre, trots att vi var ett särklassigt bottengäng. (gamla isstadion tog dock in 7 500 åskådare, varför vi hade ett högre "tak"):
1975/76 MODO 18 3 808
1976/77 MODO 20 3 906
1977/78 MODO 19 4 401
1978/79 MODO 21 4780
1979/80 MODO 18 4 360
1980/81 MODO 18 3 830
1981/82 MODO 19 4 268 (TIMRÅ 18 4 637)
1982/83 MODO 18 3 316
1983/84 MODO 18 3 689
1985/86 MODO 18 3 908
1986/87 MODO 18 3 205
1987/88 MODO 22 4 069
1988/89 MODO 20 3 119
1989/90 MODO 11 3 336
1990/91 MODO 20 2 977
1991/92 MODO 20 3 000
1992/93 MODO 21 3 934
1993/94 MODO 25 4 518
1994/95 MODO 20 3 836
1995/96 MODO 20 3 474
1996/97 MODO 25 2 782
1997/98 MODO 27 3 909
1998/99 MODO 32 4 597
1999/00 MODO 30 4 263
Som sagt, 6 0000-matcherna var nog extremt få. Undantagen är väl SM-slutspelet 1993/94 och 1999/00.
Säsongerna på 2000-talet blir det ju lite varierande förutsättningar iom att ni får en större hall. Men vi har mer publik i alla utom en innan 2006/07.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
+ 6
Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-01-14
spud: Jag har haft ett brinnande intresse för sporten ända sedan jag fick mina första skridskor där någonstans vid 3 års ålder. Vad ditt "hockeyintresse" bottnar i, det har jag aldrig förstått. Du skriver ju så sällan om hockeyrelaterade saker.
Sen är det väl självklart att intresset steg rejält när man fick större möjligheter att se favoritlaget, både på tv och live, eftersom jag inte är ifrån Timrå ursprungligen.
Olle: Vilket trams. MODO spelade inför 6000 på läktaren när TIK mötte storheter i div1. Antar att du var en flitig besökare då? Och jo naturligtvis törs inte du eller någon annan här erkänna att ert hockeyintresse gick upp 3000% i samband med avancemangt till ES. Detta trots att er publik ökat medd några hundra procent sen avanvemanget.
Själv har jag inte fått uppleva att mitt lag tillhört AS en hel säsong, däremot nån halva.