1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615028 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 146327

Sv: Domarstandard i elitserien
250kg kärlek: jo, så är det nog ofta. En annan "regel" är att efter ett 5 mot 3 läge kommer i princip alltid nästa utvisning för det lag som hade powerplay.

Vad jag inte fattar är varför inte domaren tar några snabba utvisning i början på en match för att visa var nivån går, hit men inte längre? Då slipper man ändra nivån på ett kanske matchavgörande sätt i slutet på matcherna.

Fast att vara domare kanske inte är så jä..a lätt. Det kanske är just därför det borde finnas proffsdomare. Undrar hur en prestationslön för domare skulle se ut? Bonus för antal utvisningar, extra bonus för matchstraff? 1000 spänn per 2 minutare borde inbringa en del....

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...