1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615016 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1492353

Sv: Apropå nånting...

Per HApps: "Härmed har regeln "offside i målgården" utgått ur Svenska hockeyförbundets regelbok."

Precis.
Liksom regeln om crosschecking också har utgått, när domarna missade Jimmie Ericssons tilltag på Rohdin.
Kan räkna upp fler misstag av domarna om du vill, där andra regler också kommer att utgå....


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Huge: Vilket barnsligt svar. -Meen han gjorde ju så!!!!! liksom.

Sv: Apropå nånting...

Varför i helvete sätter domarna sig i den sitsen att de måste göra bedömningar i onödan när de utformar Regelboken? "om man inte stör målvakten" är ju helt klart en bedömningsfråga som de hade kunnat slippa undan att ta ställning till om den bisatsen helt enkelt ströks ur Regelboken.

 

Samma sak är ju det här med sparkmål. Varför inte antingen döma bort mål gjorda med skridskon rakt av eller köra "anything goes".. nej, man lägger till snåriga och subjektiva bedömningsmoment istället som "medveten sparkrörelse"

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...