Jajjen: Knappast sakfel att de har höjt drivmedelskatten vid varje årsskifte, det är fakta. Sen att det ursprungliga oljepriset också har ökat, det har inget med någon svensk regering att göra.
Varningsklockorna för Alzheimers ringer för jämnan hos mig, men höjd skatt på bilförsäkringen kommer jag ihåg.
Citat: "Sedan den 1 juli 2007 har en extra skatt på 32 % lagts på trafikförsäkringspremien. Inbetalningen av skatten sker via försäkringsbolagen som lägger till skatten på trafikförsäkringspremien. Syftet med skatten är att regeringen tydligare vill koppla skaderisken till kostnaden för att färdas i trafiken och på så sätt styra emot en ökad trafiksäkerhet. "
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Jajjen: Knappast sakfel att de har höjt drivmedelskatten vid varje årsskifte, det är fakta. Sen att det ursprungliga oljepriset också har ökat, det har inget med någon svensk regering att göra.
Varningsklockorna för Alzheimers ringer för jämnan hos mig, men höjd skatt på bilförsäkringen kommer jag ihåg.
Citat:
"Sedan den 1 juli 2007 har en extra skatt på 32 % lagts på trafikförsäkringspremien. Inbetalningen av skatten sker via försäkringsbolagen som lägger till skatten på trafikförsäkringspremien. Syftet med skatten är att regeringen tydligare vill koppla skaderisken till kostnaden för att färdas i trafiken och på så sätt styra emot en ökad trafiksäkerhet. "
Källa:
https://www.compricer.se/forsakring/bil/page/insurancecar_tax