Icing-Ove: Visst är det så, det är ju bara att kolla på hur Växjö värvar just nu. Dom är tidigt ute och lägger höga bud på spelare som förvisso kostar pengar men som ändå, vanligtvis, går väldigt sent in i lag.
Det är nästan som att dom gör en "timrå" i repris, dom förefaller ha en panik för att åka ur som gestaltar sig på så vis att man värvar så många "tunga" namn som möjligt, så tidigt som möjligt och tömmer sina skattkistor i samma takt.
Frågan är om dom har lärt sig något av laget som just nu genomgår en totalsanering av ekonomin. Jag hoppas att så inte är fallet.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Icing-Ove: Visst är det så, det är ju bara att kolla på hur Växjö värvar just nu. Dom är tidigt ute och lägger höga bud på spelare som förvisso kostar pengar men som ändå, vanligtvis, går väldigt sent in i lag.
Det är nästan som att dom gör en "timrå" i repris, dom förefaller ha en panik för att åka ur som gestaltar sig på så vis att man värvar så många "tunga" namn som möjligt, så tidigt som möjligt och tömmer sina skattkistor i samma takt.
Frågan är om dom har lärt sig något av laget som just nu genomgår en totalsanering av ekonomin. Jag hoppas att så inte är fallet.